Veel gestelde vragen

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten en diensten. We willen ervoor zorgen dat je alle benodigde informatie hebt om een weloverwogen keuze te maken.

Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag.

Heb je advies nodig over een artikel stuur gerust een mail naar store@passendpaard.nl en ik kijk met jou mee.

  • Afhalen in Ede is gratis.
  • Bestellingen boven de €250,- worden gratis geleverd.
  • Voor bestellingen tot €250,- wordt €4,95 (NL) of €5,95 (BE) (andere landen ovb) verzendkosten gerekend.
  • Wanneer wordt gekozen voor PostNL-afhaalpunt, wordt er €5,95 gerekend, omdat er meer handelingen moeten worden verricht voor deze verzendmethode.
Al onze producten worden verzonden met PostNL. Wij streven ernaar om onze producten binnen 1-3 werkdagen te verzenden. Via de e-mail wordt je op de hoogte gehouden van je bestelling. Mocht je vragen hebben, kun je mailen naar store@passendpaard.nl 
Afhalen in de Ede

Wanneer je een product bestelt via de webshop, heb je de mogelijkheid om te kiezen voor de optie ‘afhalen in Ede’. Wanneer je voor deze optie kiest (in het lijstje verzendmethodes), wordt jouw bestelling in Ede voor je klaargelegd. Als je voor deze optie hebt gekozen ontvang je van mij een mail met een aantal opties om jouw bestelling af te halen.

Is er volgens jou iets mis met het artikel dat je bij Passend Paard hebt gekocht? Dat is natuurlijk vervelend en willen we graag proberen op te lossen.

Op alle artikelen zit een garantiebepaling van de fabrikant deze is van toepassing op fabricage- en materiaalfouten.

De fabrieksgarantie is tijdsgebonden en dit is per fabrikant verschillend.

Wat valt er niet onder garantie?

Zodra het artikel door iemand anders dan Drunens Ruiterhuis of de fabriek word gerepareerd of aangepast (overspuiten helm, siersteentjes plakken, etc.) vervalt áltijd de garantie.

Schade als gevolg van factoren van buitenaf (zoals vallen van je paard, product laten vallen, schade door je paard of andere dingen etc.) vallen niet onder garantie.

Valt jouw klacht niet onder de bovenstaand genoemde situaties? Neem dan contact met ons op door te mailen naar store@passendpaard.nl. We vragen je hierbij de aankoopfactuur, foto’s en omschrijving van de klacht/gehele artikel en je gegevens te vermelden in de mail, zodat we je zo spoedig mogelijk kunnen helpen. Wij zullen dan altijd contact opnemen met de vervolgstappen.

Mocht het artikel terug naar ons moeten komen voor beoordeling, dan zijn er enkele belangrijke punten (áltijd na contact met onze toestemming):

  • Je ontvangt áltijd een mail met daarin een retournummer. Schrijf deze op op de (kopie)factuur en doe deze in het pakket bij het terug te sturen artikel. Daarnaast ontvang je ook een retourlabel, zodat je het pakket kosteloos aan ons kunt retourneren. Zorg dat het artikel in een daarvoor geschikte verpakking en goed dichtgeplakt wordt Het terugsturen van het artikel is op eigen risico. Bewaar het verzendbewijs met track & trace daarom goed totdat het pakket bij ons is bezorgd en verwerkt. Afgeven in de winkel mag uiteraard ook!
  • Probeer het artikel zo schoon mogelijk terug te sturen. Dit betekent een gewassen broek of deken, een schoongemaakte borstel, etc.

Heb je advies nodig over een maat van een artikel stuur gerust een mail naar store@passendpaard.nl en ik kijk met jou mee.

Wij accepteren de betaalmethoden: iDeal en Paypal.

Bij online bestellingen heb je het recht om jouw aankoop binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen zonder opgaaf van redenen.

Om jouw herroepingsrecht uit te oefenen, stuur je binnen de genoemde periode een herroepingsformulier of een andere duidelijke verklaring waarin je aangeeft dat je de bestelling wilt herroepen, naar Passend Paard via het volgende adres: Spitsbergenweg 1, 6718 PK te EDE of per e-mail naar store@passendpaard.nl.

Om de herroepingstermijn na te leven, dien je de kennisgeving van jouw wil om de bestelling te herroepen vóór het einde van de termijn te verzenden.

Verzend het product zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na de kennisgeving van jouw beslissing om de bestelling te herroepen naar Passend Paard op het volgende adres: Spitsbergenweg 1, 6718 PK te EDE. Zorg ervoor dat het product(en) intact zijn en in de originele verpakking worden teruggestuurd, vergezeld van een kopie van de aankoopfactuur.

Bij herroeping onder de genoemde voorwaarden zal ik alle door jou betaalde bedragen terugbetalen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van extra kosten als gevolg van een andere leveringswijze dan de minst dure standaard leveringswijze die ik heb voorgesteld). De terugbetaling zal onverwijld en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de kennisgeving van jouw beslissing om de bestelling te herroepen plaatsvinden.

De terugbetaling zal worden gedaan met hetzelfde betaalmiddel dat jij voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij er uitdrukkelijk een ander betaalmiddel is overeengekomen. Er zijn geen kosten verbonden aan deze terugbetaling voor jou.

Ik kan de terugbetaling uitstellen tot ik de geretourneerde producten heb ontvangen, of totdat jij bewijs hebt geleverd dat de producten zijn verzonden. De geldige datum is de eerste van deze twee gebeurtenissen.

Houd er rekening mee dat je aansprakelijk kan worden gesteld voor een eventuele waardevermindering van het product als gevolg van handelingen die verder gaan dan nodig is om de aard, kenmerken of het goede gebruik van het product vast te stellen.

LET OP! Verzorgingsproducten met een verbroken zegel zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar store@passendpaard.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Een bitfit of hoofdstelfit sessie plannen?